Uczniowie dowiedzieli się czym są minerały i skały oraz jak powstają. Poznali także genezę złóż miedzi, ropy naftowej, węgla, soli kamiennej i metali. Oprócz teoretycznych kwestii nie zabrakło oczywiście praktyki. Uczniowie pod okiem eksperta przeprowadzili kilka eksperymentów i badali minerały. – Dzieci reagowały bardzo żywiołowo na wszystkie eksperymenty i wręcz chłonęły wiedzę, którą starałem się im przekazać w sposób dla nich najciekawszy – mówi Dr Wojciech Kaczmarek, wykładowca i Główny Inżynier Geolog w KGHM Polska Miedź S.A. – Podczas zajęć padło chyba ze sto pytań i co warto podkreślić, były one bardzo ciekawe i mądre. W trakcie laboratorium najbardziej uczniom przypadły do gustu barwne i błyszczące minerały zwłaszcza: złoto, ametyst, chalkopiryt, ropa naftowa oraz węgiel kamienny, którym się cali ubrudzili – dodaje wykładowca.
Jak podkreśla Wojciech Kaczmarek, tego typu lekcje są niezwykle przydatne dla dzieci, bo dzięki nim uczniowie mogą doświadczyć „żywego” kontaktu z minerałami i skałami. A wiadomo, że nauka poprzez zabawę przynosi najlepsze efekty.
– Dzięki takim otwartym lekcjom dzieci mogły poznać specyfikę zajęć akademickich, a także warunki, w jakich studenci na co dzień się kształcą. Była to swego rodzaju namiastka prawdziwych laboratoriów, w jakich żacy UZZM biorą udział – podsumowuje Wojciech Kaczmarek.
Seria pożarów Premier reaguje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?