„Nie zgadzamy się na wykreślenie z nazwy naszej firmy słów „Polska Miedź" - napisali związkowcy do prezesa KGHM.
Mamy odpowiedź rzecznika spółki Dariusza Wyborskiego: „Po przejęciu Quadry FNX, KGHM jest obecny na czterech kontynentach i zgodnie ze swoją strategią planuje dalszy globalny rozwój. KGHM zarządza dziś projektami w kilku krajach, w siedmiu różnych strefach czasowych i różnych strefach kulturowych. Dlatego konsekwentnie musi budować i umacniać swoją globalną pozycję jako wiarygodnego producenta, zaufanego kontrahenta i firmy prowadzącej politykę zrównoważonego rozwoju. Po raz pierwszy w historii KGHM Polska Miedź S.A. i KGHM International przeszły kompleksowy audyt i badania w zakresie wizerunku. Z badań wynika, że marka KGHM Polska Miedź S.A. jest dobrze oceniana i dobrze znana w Polsce, natomiast mało znani i rozpoznawani jesteśmy za granicą, ale jednocześnie mamy tam przysłowiową „białą kartę”, czyli żadnej rysy na naszym wizerunku. W efekcie prac badawczych i wynikających z nich rekomendacji zespołu projektowego, Zarząd podjął decyzję, że spółki KGHM Polska Miedź S.A. i KGHM International zachowają swoje dotychczasowe nazwy prawne, natomiast działać pod jedną wspólną marką „KGHM”. Chodzi o to, aby promować całą firmę i jedną markę a nie poszczególne spółki, ponieważ jest to bardziej skuteczne i mniej kosztowne. Utrzymywanie w skali globalnej dwóch marek jest niepotrzebne, mylące dla kontrahentów i pozostałych interesariuszy. Pracujemy nad pozycjonowaniem marki KGHM, co oznacza, że świadomie torujemy sobie drogę do takiego miejsca w świecie, w którym chcemy się znaleźć i być wyraźnie widoczni, by skutecznie osiągać nasze cele biznesowe. Nasze indywidualne i wyróżniające nas cechy, pozwalają wspólnie tworzyć markę KGHM, niezależnie od tego czy pracujemy w Polsce, Kanadzie czy w Chile, w kopalni, hucie, czy ZWR. Oczywiście, nasz system identyfikacji wizualnej zostanie odświeżony, jednak uaktualnienie wizerunku firmy to wielomiesięczny proces. Chcemy być w przyszłości widziani jako nowoczesna firma na rynku wydobywczym. Budujemy silną markę KGHM o dużym zaufaniu i dużym potencjale społecznym, która ma także dużą wartość biznesową".
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?