Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Rzetelna firma", czyli promowanie etyki w biznesie

Antoni Swodasik
Jak tanio i skutecznie wypromować swoją firmę i wyróżnić się na tle konkurencji? Zdobywając Certyfikat Rzetelności, wydawany w ramach programu "Rzetelna firma" pod patronatem Krajowego Rejestru Długów. Wyróżnienia przyznawane są tym przedsiębiorstwom, które wykazują się niepodważalną wiarygodnością i profesjonalizmem w prowadzeniu biznesu. Dzięki certyfikatowi klient zyskuje pewność, że firma, w której kupuje usługi - np. biuro turystyczne, sklep internetowy albo hurtownia budowlana - jest rzetelna i nie ma długów.

W ciągu zaledwie dwóch lat udział w programie "Rzetelna firma" zgłosiło już ponad 31 tys. firm z całej Polski. - Z tego 11 526 z nich posiada już na swojej stronie internetowej specjalny elektroniczny Certyfikat Rzetelności, dzięki któremu każdy zainteresowany może bezpoś-%07rednio połączyć się z bazą danych KRD i sprawdzić, czy firma jest zadłużona, czy też nie - mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów BIG SA.

Ideą Certyfikatu Rzetelności jest propagowanie rzetelności płatniczej w obrocie gospodarczym, a także kreowanie pozytywnego wizerunku firm, które z niego korzystają. Na udziale w programie zyskiwać ma zarówno firma, jak i jej potencjalni kontrahenci.

- Kontrahent zyskuje pewność, że dane przedsiębiorstwo lub osoba prowadząca działalność gospodarczą nie są zadłużeni oraz że są solidnymi partnerami - mówi Andrzej Kulik, rzecznik prasowy Krajowego Rejestru Długów.

Taki certyfikat ma też olbrzymie znaczenie dla firmy - staje się cennym orężem w walce o klientów, pozwalającym zwiększyć wiarygodność w oczach partnerów. - Z naszych obserwacji wynika, że firmy, które posiadają certyfikat, już w ciągu miesiąca od jego uzyskania zwiększają obroty o kilkanaście procent - mówi Andrzej Kulik.

Bo - jak się okazuje - cenimy sobie współpracę z firmami, które przestrzegają zasad etyki w biznesie. Świadczą o tym wyniki badań. - 71 proc. Polaków twierdzi, że kupi towar lub usługę w firmie, która terminowo reguluje należności, zaś tylko niewielki procent zaryzykuje współpracę z taką, która nie płaci swych zobowiązań - wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC. Z tych samych badań wynika, że 63 proc. z nas uważa, że posiadanie certyfikatu potwierdzającego rzetelność jest ważne. Posiadanie Certyfikatu Rzetelności nabiera szczególnego znaczenia w obecnych czasach, kiedy z powodu kryzysu bardzo rośnie liczba firm, które nie płacą w terminie swoich należności. Z badań przeprowadzonych przez KRD i Konfederację Przedsiębiorstw Finansowych wynika, że obecnie dwie trzecie przedsiębiorców ma problemy z otrzymaniem na czas zapłaty. Średni czas oczekiwania na zapłatę wynosi około czterech miesięcy. Nic dziwnego, że chęć udziału w programie zgłasza coraz więcej przedsiębiorstw. - Korzystają z niego chętnie na przykład firmy turystyczne oraz sklepy internetowe, ale także przedstawiciele innych branż. Po tym, jak w połowie 2009 r. upadło biuro podróży Kopernik, biura podróży lawinowo zaczęły się starać o uzyskanie takiego certyfikatu. To dla nich szansa na uwiarygodnienie się w oczach nieufnych klientów. Ostatnio mamy wiele zgłoszeń również od sklepów internetowych, które w ostatnim okresie borykały się z konsekwencjami kilku głośnych upadłości - mówi Andrzej Kulik.

Olbrzymie zainteresowanie programem "Rzetelna firma" zainspirowało organizatorów do tego, by w szczególny sposób wyróżnić najlepszych. Od tego roku te przedsiębiorstwa, które poddadzą się dogłębnej weryfikacji i zakończą ją pozytywnie, zostaną nagrodzone Złotymi Certyfikatami Rzetelności.

- Postanowiliśmy nagrodzić tych, którzy wyróżniają się pod względem wiarygodności i solidności. Chcemy pokazać, że warto inwestować w rzetelność - uzasadnia Adam Łącki.

Kandydatów przebada specjalnie powołana komisja weryfikacyjna. Zbada przedsiębiorstwa nie tylko pod kątem rzetelności płatniczej, ale również pod kątem stosowania zasad Kodeksu Etyki Rzetelnej Firmy. Zgodnie z zasadami zawartymi w kodeksie, przedsiębiorstwa powinny w swojej działalności i kontaktach z kontrahentami wcielać w życie zasady praworządności, rzetelności, transparentności i odpowiedzialności.

Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem. - Od momentu jego rozpoczęcia 9 marca br. swój udział w nim zadeklarowały 324 firmy z całej Polski - donoszą organizatorzy.

Laureatów tegorocznej edycji poznamy podczas sześciu regionalnych konferencji, organizowanych we Wrocławiu, w Krakowie, Katowicach, Sopocie, Warszawie i Poznaniu.

Lista laureatów zostanie opublikowana na stronie internetowej

www.rzetelnafirma.pl,

na której znajdują się także szczegółowe informacje na temat programu.


31 000 firm w ciągu dwóch lat zgłosiło się do programu "Rzetelna firma"

11 526 firm ma już elektroniczny Certyfikat Rzetelności na swojej stronie internetowej

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: "Rzetelna firma", czyli promowanie etyki w biznesie - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na lubin.naszemiasto.pl Nasze Miasto