Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modernizacja infrastruktury drogowej w Lubinie - co i za ile

Andrzej Jaworski
Andrzej Jaworski
Część ulic w Lubinie łaknie remontu jak kania dżdżu. Magistrat ogłosił w kwietniu przetarg na budowę i modernizację miejskiej infrastruktury drogowej, a w maju poznaliśmy oferty firm zainteresowanych ich realizacją. Jakie zatem ulice i za ile zostaną w Lubinie wyremontowane?

Jakie ulice obejmie modernizacja

Projekt przebudowy lubińskich dróg został zaplanowany na poszczególne zadania. I tak:

Przebudowa ulicy Szpakowej” oraz „Przebudowa ulicy Wyszyńskiego”, przewiduje:

- zmianę geometrii ulic, przebudowę konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów oraz chodników. Dodatkowo uwzględniono przebudowę zatok autobusowych i postojowych, jak również modyfikację sygnalizacji świetlnej (dotyczy ul. Wyszyńskiego).

Kolejne zadanie obejmuje przebudowę ulicy Gajowej (zatoki postojowe) i gruntowną modernizację ul. Kochanowskiego, a także budowę odcinków ul. Krzemienieckiej i Brzeskiej.
Dla przyszłych mieszkańców osiedla Polesie istotna będzie budowa 1,2-kilometrowej drogi łączącej ul. Piłsudskiego z nowo powstającym osiedlem.

Trzecia i najbardziej sztandarowa inwestycja w infrastrukturę drogową miasta dotyczy ul. Spacerowej.
Projekt uwzględnia rozbiórkę dotychczasowej estakady nad obwodnicą, zmianę geometrii ulic - w tym budowę skrzyżowania typu „rondo”, przebudowę konstrukcji nawierzchni jezdni czy przebudowę chodników, zjazdów i zatok postojowych.
Efekt zaplonowanych prac możemy zobaczyć na przygotowanej przez magistrat wizualizacji:

Kto i za ile

Najkorzystniejszą ofertę na przebudowę ul. Szpakowej i Wyszyńskiego złożyła wrocławska firma Pro-Tra Building, która zaproponowała cenę 17,11 mln zł (przy 20-milionowym budżecie przewidzianym na tą inwestycję).

Ta sama spółka zaoferowała także najlepsze warunki wyceny inwestycji (3,34 mln zł, przy zarezerwowanym przez miasto na ten cel budżecie 3,5 mln zł) w zakresie remontu ulic Gajowej i Kochanowskiego oraz budowy odcinków ul. Krzemienieckiej i Brzeskiej, jak również nowej drogi na osiedle Polesie.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku przebudowy ulicy Spacerowej, w odniesieniu do której oferty złożyło pięć firm, jednak wszystkie zaproponowane przez nie stawki przekroczyły kwotę, jaką miasto zaplanowało na realizację tej kluczowej inwestycji, tj. 20,5 mln zł. Urzędnicy mogą zatem albo zwiększyć jej budżet lub też rozpisać nowe postępowanie przetargowe.

Jak informuje magistrat:

- W chwili obecnej zamawiający dokonuje badania ofert tj. miedzy innymi sprawdzenia wyceny zadań przedłożonych przez wykonawców z dokumentami zamawiającego.

Źródłem finansowania prowadzonych przez miasto inwestycji drogowych jest Rządowy Fundusz Polski Ład. Inwestycje powinny być zrealizowane w okresie 13 miesięcy od podpisania kontraktu z wykonawcami.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubin.naszemiasto.pl Nasze Miasto