-W Pile prowadziliśmy badania pt. „Koncepcja optymalizacji eksploatacyjnej oferty przewozowej pilskiej komunikacji miejskiej w świetle wyników badań marketingowych z wiosny 2022 r.”. W badaniach wyszło, że najbardziej obciążone linie to 1, 3, 5. Naszym celem było zoptymalizowanie rozkładów jazdy, uproszczenie tras linii autobusowych oraz zapewnienie większej częstotliwości i rytmiczności (regularności) kursów autobusów na kluczowych i najbardziej obciążonych liniach. Oznacza to, że zmiana rozkładu powinna spowodować, iż autobusy będą jeździć częściej na kluczowych liniach, bo co 15 minut, a wielu miejscach nawet co 7 minut będzie na przystanku autobus. Ponadto badania pokazały, że jesteście Państwo liderem w kraju w zakresie nietracenia liczby pasażerów- mówi Marcin Gromadzki, właściciel Public Transport Consulting.
Zmiany dotyczą m.in. linii nr 2, która wprowadza likwidację trasy do ul. Przemysłowej /Ceramicznej, dla linii nr 3 (największe zmiany) brak pętli po Zamościu, trasa przy dworcu PKP oraz wprowadza wybrane kursy ul. Lotnicza – Szybowników – Kołobrzeska- Kołobrzeska UAM a likwiduje się tę trasę do UAM dla linii nr 4. W zamian za likwidację linii nr 3 na Zamościu pojawią się linie nr 4 i nr 12, które przejadą ul. Kusocińskiego i wjadą dalej na wycofany odcinek. Dla linii numer 8 likwiduje się trasę do al. Poznańskiej /Leśnej a dla linii numer 12 trasę do al. Powstańców Wielkopolskich. Także linia nr 5 wróci na dawną trasę i autobusy elektryczne pojadą ul. 14 Lutego i 11 Listopada.
- Nowy rozkład jazdy wdrożymy od 27 sierpnia. Generalnie jest to rozkład pełny, czyli taki jaki wdrażamy od września, na okres jesieni, zimy i wiosny. Tym razem robimy to wcześniej, żeby dać pasażerom i naszym kierowcom czas na przyzwyczajenie się do niego. Od przyszłego tygodnia będziemy informować o tych zmianach w ogłoszeniach na przystankach, czy w postaci ulotek. Ponadto w naszych siedzibach udzielamy informacji – dodaje Tadeusz Majewski, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.
Zaprojektowany na podstawie wyników badań marketingowych system obsługi Piły komunikacją miejską tworzą skategoryzowane linie autobusowe, a mianowicie:
• trzy linie priorytetowe – z kursami co 15 minut w szczytowych okresach podaży – linie 1, 3 i 5;
• sześć linii podstawowych – z kursami co 30 minut w szczytowych okresach podaży – 2, 4, 9, 12, 14, i 15;
• dwie linie uzupełniające – z kursami co 60 minut w szczytowych okresach podaży – linie 6 i 16;
• linie zindywidualizowane – dostosowane do określonych potrzeb lub wybranych grup pasażerów – 3 bis, 8, 8 bis i 10 oraz podmiejskie: 50, 50 bis i 60.
Na grafikach przedstawiamy trasy, które zostały zmodyfikowane. Wkrótce ma się pojawić aplikacja, która będzie także pomocna pasażerom.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?