reklama

Lubin: Nowości w Urzędzie Pracy. Bezrobotni zarejestrują się przez internet

Urszula Romaniuk
PK
Dziś wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy - można to zrobić w urzędzie pracy za pośrednictwem Internetu.

Poza dotychczasową formą rejestracji, czyli osobistym zgłoszeniu się w urzędzie z kompletem wymaganych dokumentów, obecnie można to zrobić na dwa inne sposoby.

- Pierwszy z nich polega na przekazaniu przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy drogą elektroniczną, przed osobistym zgłoszeniem się, danych niezbędnych do rejestracji - mówi Ewa Legienc, kierownik Biura Zarządu starostwa lubińskiego.

Wtedy urząd pracy ma obowiązek wyznaczenia terminu zgłoszenia się w ciągu 7 dni roboczych od dnia przekazania danych, by dostarczyć wymagane do rejestracji dokumenty. W przypadku niezgłoszenia się w wyznaczonym przez urząd terminie, dane osoby rejestrującej się zostaną usunięte z systemu teleinformatycznego.

Drugi sposób nowej rejestracji to możliwość uzyskania statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy bez konieczności zgłaszania się w urzędzie. Taka rejestracja odbywa się drogą elektroniczną i polega na wypełnieniu wniosku za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w Biuletynie Informacji Publicznej MPiPS lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).

Osoba, która wybierze taką możliwość rejestracji podaje w formularzu elektronicznym swoje dane, udziela odpowiedzi na szereg pytań umożliwiających wybór właściwego statusu przez system, tj. nadanie statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy, następnie wskazuje wybrany urząd pracy. Po wypełnieniu formularza elektronicznego trzeba zeskanować dokumenty potwierdzające podane wcześniej informacje, czyli m. in. dowodu osobistego, świadectwa ukończenia szkoły, świadectw pracy, dokumentów potwierdzających kwalifikacje, dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeśli takie posiada i załączyć je do wniosku elektronicznego. Zarejestrować się drogą elektroniczną, bez osobistego zgłoszenia się w urzędzie, można tylko wtedy, gdy ma się bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej (punkty potwierdzające profil zaufany w Lubinie znajdują się w ZUS oraz Urzędzie Skarbowym). Formularz elektroniczny do rejestracji dostępny jest na stronie www.praca.gov.pl

Pracodawcy nie będą tworzyć nowych miejsc pracy

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3