KGHM razem z samorządami w kampanii pod hasłem Mie(dź) rodzinę

Grażyna Szyszka
Kampanię społeczną pod hasłem Mie(dź) rodzinę, promującą ideę rodzicielstwa zastępczego zainaugurowały wspólnie miedziowe samorządy oraz KGHM Polska Miedź S.A., który patronuje projektowi. W planie są akcje informacyjne wspierające pieczę zastępczą jako alternatywę dla instytucji opiekujących się dziećmi pozbawionych możliwości życia z biologicznymi rodzicami.

Główny organizator projektu, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce alarmuje, że w Polsce obserwowany jest kryzys rodzicielstwa zastępczego, a liczba rodzin zastępczych dramatycznie maleje. Szacuje się, że ponad 72 tysiące polskich dzieci pozbawionych jest opieki rodzicielskiej, a jedna piąta z nich przebywa w instytucjonalnych formach opieki, takich jak domy dziecka. W 2018 roku w tej grupie było ponad 1300 dzieci poniżej siódmego roku życia.

– Z naszych doświadczeń wynika, że barierą dla tych, którzy rozważają rodzicielstwo zastępcze jest nie tylko obawa przed tym czy sprostają obowiązkom, czy będą mieli niezbędne wsparcie, ale także niekorzystny wizerunek rodziców zastępczych kreowany przez media. O rodzicielstwie zastępczym najgłośniej mówi się w momencie kryzysowych sytuacji. Ten zawód nie ma tzw. dobrej prasy i nie cieszy się społecznym poważaniem. Dlatego potrzeba lokalnej kampanii na temat rodzicielstwa zastępczego jest tak ogromna – powiedziała Barbara Rajkowska, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Specjaliści podkreślają, że dla prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje stałych i bezpiecznych relacji a rodziny zastępcze wybitnie pomagają w zbudowaniu prawidłowych więzi, kreowania poczucia własnej wartości w dziecku, rozwinięcia jego potencjału.

– Jako firma wrażliwa na problemy społeczne widzimy potrzebę pomocy w tej ważnej akcji. Naszym celem jest dotarcie z rzetelną informacją do mieszkańców Zagłębia Miedziowego i mamy nadzieję, że efektem będzie zwiększenie liczby zgłoszeń kandydatów na rodziców zastępczych – podkreśliła Lidia Marcinkowska-Bartkowiak, dyrektor naczelny ds. komunikacji w KGHM.

W kampanię włączyli się samorządowcy z Głogowa, Legnicy, Lubina i Polkowic. Szacuje się, że w zarządzanych przez nie instytucjach przebywa łącznie około 300 dzieci potrzebujących rodzin zastępczych, a 40 z nich to podopieczni poniżej 7 roku życia.

– Nasza akcja to przede wszystkim inwestycja w przyszłość dzieci z Zagłębia Miedziowego. Rodzinny charakter pieczy zastępczej owocuje w życiu dzieci stabilną, zdrową relacją. W naszych programach prospołecznych nie zamykamy się wyłącznie na pomoc naszych pracownikom i ich rodzinom, chcemy aby z naszych zasobów korzystał cały region – podkreśliła Lidia Marcinkowska-Bartkowiak.

Partnerem głównym finansującym kampanię społeczną „Mie(dź) rodzinę” jest Fundacja KGHM, a partnerami wspierającymi są Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., CCC S.A. i Piast Group Sp. z o.o. Merytoryczną opiekę nad projektem sprawuje Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, a partnerami zaangażowanymi w realizację działań związanych z kampanią są: miasto Legnica oraz powiaty: legnicki, polkowicki, lubiński i głogowski.

FLESZ: Wybory Prezydenckie 2020 już w maju - to musisz wiedzieć.

Wideo

Materiał oryginalny: KGHM razem z samorządami w kampanii pod hasłem Mie(dź) rodzinę - Głogów Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3