Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe

MSZ
Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe
Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe materialy prasowe
Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe. Na uaktualnienie informacji mają czas do 29 lutego. Skąd to zamieszanie?

Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe

Do 29 lutego mieszańcy gminy wiejskiej Lubin są zobowiązani wypełnić i złożyć w Urzędzie Gminy w Lubinie aktualną informację w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego na rok 2016, która będzie podstawą do naliczenia wysokości zobowiązania podatkowego na br.

- Obowiązek złożenie nowej informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego dotyczy 90 proc. mieszkańców Gminy Lubin - informuje Maja Grohman, rzecznik prasowy wójta. - Wynika on z modernizacji ewidencji gruntów i budynków na terenie gminy Lubin.

Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe

Główny Urząd Geodezji i Kartografii zlecił dokonanie precyzyjnych pomiarów gruntów. Wcześniej podatek był naliczany w zaokrągleniu do 1 ara, teraz będzie do 1 metra kwadratowego. Jak mówi rzeczniczka, te dane nie były odświeżane od kilkudziesięciu lat. Uregulowane zostały też sprawy budowy domów na gruntach rolnych.

Na chwilę obecną w powiecie lubińskim modernizacja ewidencji gruntów przeprowadzona została wyłącznie w Gminie Lubin.

Poniekąd złożenie nowej deklaracji ma charakter formalny. Możliwe, ze jesteśmy w grupie osób, których zmiany te nie dotknęły. Jednak by dowiedzieć się czy będziemy płacić więcej czy mniej podatku od nieruchomości, rolnego czy leśnego, warto udać się osobiście lub zadzwonić do Urzędu Gminy w Lubinie przy ul. Łokietka 6.

Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe

- To sprawa bardzo indywidualna - mówi Maja Grohman i dodaje: - Dlatego apelujemy do mieszkańców, by zgłaszali się do referatu podatkowego, który do 29 lutego wydłuża godziny urzędowania. W poniedziałki, środy i piątki interesanci przyjmowani będą do godz. 16.30. Tam mieszkańcy gminy uzyskają niezbędne informacje.

Aktualny stan użytkowana swojej nieruchomości można też sprawdzić za pomocą Portalu Mapowego WebEwid lub w UG.

Kto sam nie stawi się do urzędu, dostanie wezwanie. Jeśli nie odpowie wówczas wszczęte zostanie postępowanie podatkowe. Wszczęcie postępowań podatkowych - to dla gminy dodatkowe koszty, które mogą sięgnąć 200 tys. zł.

Gmina Lubin: 90 procent mieszkańców gminy musi podpisać nowe deklaracje podatkowe

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubin.naszemiasto.pl Nasze Miasto