Asortyment sklepu obejmuje 13 grup artykułów, w tym kosmetyki, napoje i przekąski (co przeczy określeniu dyskont niespożywczy, którym posługuje się firma), zabawki, tekstylia, wyroby szklane, porcelanę i ceramikę, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły biurowe, artykuły dekoracyjne i DIY.
Jesteśmy szybko rozwijającym się, międzynarodowym dyskontem niespożywczym. Działamy w oparciu o prosty i skuteczny model biznesowy, który świetnie sprawdza się w naszych sklepach w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Austrii i Polsce. To co nas wyróżnia, to najniższe ceny i zaskakujące nowości. Nasz znak rozpoznawczy to produkty codziennego użytku w przystępnych cenach - czytamy w oficjalnym komunikacie sklepu Action
W sklepach Action można znaleźć ponad 6000 rożnych towarów, a asortyment co tydzień wzbogacany jest o ponad 150 nowych produktów.
Sprzedajemy towary znanych marek, jak i produkty pod własną marką. To produkty, dzięki którym życie naszych klientów staje się prostsze i przyjemniejsze. Wysoka jakość towarów wnosi dodatkową wartość do ich życia. Niskie ceny nie oznaczają niższej jakości. Dbałość o jakość, zrównoważony i klarowny sposób działania to nasza dewiza - informuje Action.
Action powstało w Holandii w 1993 r. Pierwszy sklep został otwarty w Enkhuizen. Rok później sieć miała już osiem sklepów, ale pierwszy samochód ciężarowy do rozwożenia towarów kupiła dopiero w 1995. Później rozwój sieci odbywał się błyskawicznie - w samym tylko 2002 r. otwarto 36 placówek z logo Action, a w 2003 r. świętowano otwarcie setnego sklepu. Dwa lata później rozpoczęła się zagraniczna ekspansja firmy, najpierw do sąsiedniej Belgii, a w 2009 r. do Niemiec. W 2011 r. firma została przejęta przez 3i - firmę private equity i należy w większości do funduszy zarządzanych przez 3i.
Obecnie centrala firmy znajduje się w małej miejscowości Zwaagdijk w północnej Holandii, tam jest też główne centrum dystrybucyjne, które zajmuje powierzchnię równą 16 boiskom piłkarskim. Action działa również w Luksemburgu, Austrii i Francji oraz w Polsce.
W 2018 r. sieć wzbogaciła się o 230 nowych sklepów (czyli co 1,5 dnia otwierała jeden!), odnowiła 48 starszych, i tym samym pod koniec tego roku miała ich w sumie aż 1325, a w lipcu 2019 - już 1424. Co ciekawe, dziś największym rynkiem dla Action nie jest rodzima Holandia, a Francja, gdzie w sumie działają ponad 424 sklepy (z czego aż 89 przybyło w samym 2018 r.). Dla porównania - w Niemczech pod koniec 2018 było ich 288. Tygodniowo sklepy tej sieci odwiedza 6 milionów klientów.
Do tej pory Action, jak chwali się sama firma, okazywało się sukcesem we wszystkich krajach, gdzie otworzyło swoje podwoje. W ostatnich latach rosło o 20-30 proc. rocznie. Sprzedaż w 2016 r. wyniosła 2,7 mld euro, w 2017 r. - 3,4 mld, a w 2018 r. 4,2 mld euro.
Liczba pracowników też wzrasta w imponującym tempie. W 2017 r. sieć zatrudniała 41 tys. osób, a w 2018 - 46 tysięcy osób 129 narodowości.
Pierwszy sklep sieci w Polsce został otwarty 12 października 2017 r. w Lesznie. Obecnie Action ma około 50 marketów w Polsce. Kolejny zostanie otwarty w Kaliszu.
W 1959 BOR zamówił sześć limuzyn Mercedes Benz 189. Do dzisiaj przetrwała tylko jedna
TVN Turbo
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?