MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Tylko teoretycznie trwa remont hali peronowej Dworca PKP w Legnicy, zobaczcie aktualne zdjęcia

Piotr Krzyżanowski
Piotr Krzyżanowski
Zdjęcia Piotr Krzyżanowski
Mieszkańcy Legnicy zauważyli, że od wielu tygodni nie pojawiają się pracownicy remontujący stację Legnica. Jak wiadomo, firma wykonująca to zadanie ma ogromne spóźnienie. Czy w związku z tym podjęte zostały jakieś decyzje? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który jest inwestorem remontu legnickiej stacji.

Odpowiedź dostaliśmy od Radosława Śledzińskiego z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oto jej treść:
Na termin realizacji inwestycji na stacji Legnica wpłynął dodatkowy zakres prac, których nie można było wcześniej przewidzieć, m.in. konieczność usunięcia kolizji oraz wzmocnień fundamentów. Ze względu na zabytkowy charakter stacji poszczególne etapy wymagają uzgodnień z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków (np. kolorystyka i detale architektoniczne).
W ocenie PLK niewystarczający postęp robót warunkuje także niskie zaangażowanie wykonawcy, który nie wywiązuje się z przyjętego harmonogramu. PLK pozostają w kontakcie z wykonawcą. Priorytetem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozostaje realizacja prac na ważnym społecznie projekcie. Spółka wykorzystuje wszystkie możliwe kontraktowo działania, by egzekwować terminową realizację prac
Co do tej pory wykonano?
Radosław Śledziński: Prace na stacji Legnica realizowane są w ramach zadania „Dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się”. Poza kompleksową przebudową hali peronowej inwestycja obejmuje modernizację peronów nr 3 i 4. Dla podróżnych przewidziano 4 windy prowadzące dla peronów. Przebudowany będzie tunel prowadzący do platform. W trakcie prac utrzymany jest ruch pociągów i obsługa podróżnych na stacji. Inwestycja, finansowana z budżetu państwa, warta jest ok. 30 mln zł (netto).
Do tej pory na stacji wykonano m.in. zadaszenie nad wejściem na peron nr 1 oraz zadaszenie nad peronem nr 5. Zdemontowano ponad połowę dachu hali głównej, realizowane są prace związane z oczyszczeniem konstrukcji obiektu i zabezpieczeniem antykorozyjnym. W ścianach tunelu pod peronami przygotowane są szyby windowe, informuje Śledziński.
Zapytaliśmy o to, czy może przynajmniej windy będą w miarę szybko udostępnione? PKP PLK sugerowała to wiosną tego roku. Niestety, odpowiedzi w tej sprawie teraz nie dostaliśmy. A szkoda, bo na perony wciąż bardzo trudno się dostać. Ludzi niepełnosprawnych na wózkach wnoszą ich rodziny czy przypadkowi pasażerowie. Podobnie z wózkami z małymi dziećmi. Wprawdzie ustalono system pomocy i grupę pomocników, ale nie wszyscy o tym wiedzą i nie każdy chce takiego „rozwiązania problemu”.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.podpisały z Grupą Fewaterm umowę na remont stacji w marcu 2018 roku. Miał się zakończyć w lutym 2020 r. Potem były kolejne terminy, a ostatnio listopad 2022 r. No ale to już raczej nieaktualne.
Grzegorz Chmielowski

od 7 lat
Wideo

Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na legnica.naszemiasto.pl Nasze Miasto